Blogs cinebel.be
cinebel.be | Créer un Blog | Avertir le modérateur

23-07-09

Reis Barcelona dag 1

Op dinsdag 16 juni 2009 trokken Brenda en ikzelf een weekje naar Barcelona. Onze reis verliep richting de Catalaanse grootstad verliep voorspoedig. Goede vlucht en hotel werd vlot bereikt met de Aerobus. Om 15u waren we al ingechecked. We konden dus nog genieten van onze eerste dag.

Van aan het hotel wandelden we naar het grote en centrale Placa Cataluyna om van daaruit een wandeling over de zeer druk bezochte Ramblas te maken. Langs de Ramblas staan veel levende standbeelden, kunstenaars, bloemenverkopers en dierenwinkels. Onderweg kan je nog even passeren in de grote en bekende versmarkt La Boqueria. Wij maakten ook nog een stop aan Placa Reial, één van de meest populaire pleinen van Barcelona. Aan het einde van de Ramblas staat Colombus op zijn troon en van daaruit trokken we richting de Rambla del mar. Deze houten constructie leidde ons naar het Aquarium. Prachtige vissen hebben ze hier en een coole tunnel in één van de grootste aquarium's van Europa. Toch was 17 euro voor 45 minuten vertier een beetje van het goede teveel. Naast het Aquarium vindt je ook nog de grote Imaxx 3D bioscoop en het shopping center Maremagnum.

Barcelona is één van de weinige grootsteden met een strand en dat is een serieuze toeristische troef. Via de authenieke wijk Barceloneta wandelden we naar het gelijknamige strand. Daar aangekomen maakten we een leuke wandeling en meteen viel de gezellige relaxte sfeer op.

Hierna trokken we richting hotel waar we het zwembad uittesten alvorens de wijk El Raval in te trekken om onze avondeten te nuttigen. Aan de Rambla del Raval genoten we nog van een Mojito in één van de vele leuke en trendy bar's.

Foto's (op facebook)

Reis Barcelona

Afgelopen maand juni trokken we voor een weekje richting Barcelona. De voorbije jaren bezochten we tweemaal Turkije en eenmaal Tunesïe. Dit jaar opteerden we ervoor om een uitgebreide citytrip te maken in één van Europa's meest fascinerende steden.

Met Thomas Coock boekten we een week in hotel Soho. Op diverse beoordelingswebsite zoals die van Zoover konden we enkel goede kritieken lezen over dit hotel. Onze keuze voor hotel Soho hebben we geen moment beklaagd. Het is uitstekend gelegen aan de brede laan Gran Via, op amper 50 meter van de metrohalte Urgell en op 10 minuten wandelen van Placa Catalunya. In het hotel dat gerust de stempel "design hotel" kan dragen vertoef je telkens in een zeer relaxte loungy sfeer. Hiervoor zorgen de aangename verlichting, muur -en vloerbekleding en de leuke design elementen. Op het dak bevindt zich een klein zwembad met enkel ligzetels. Niet geschikt om baantjes te trekken maar voldoende om een verfrissende plons te nemen na een dagje actief citytrippen. Bovendien was het zwembad voorzien van een Jaccuzi. Het ontbijt tenslotte was ook zeer goed. Geen overdadig buffet maar meer dan voldoende keuze om je dag goed te beginnen.

De kamers mochten ook gezien worden. Je krijgt er een naar hotel normen grote Lcd televisie en een gevulde minibar maar zonder senors (je kon ze dus volledig zelf aanvullen). De bedden sliepen goed en je beschikt over gratis WIFI. De badkamer is uitgerust met een goed ligbad/douche en een haardroger. Het toilet kon volledig worden afgesloten. Ook in de kamer was het design troef. Zo kon je de verlichting in verschillende standen plaatsen (hot, soft, cold).

Kortom dit hotel was voor zijn driesterren dubbel en dik waard. Het verbaast me zelf dat het er geen meer heeft. Waarschijnlijk heeft het ontbreken van een bar en restaurant hiermee iets te maken. Dit hotel kunnen we dus alle Barcelona reizigers aanbevelen. Ps. Om de hoek ligt het enige Belgische café van Barcelona met 40 Belgische bieren.

Share/Save/Bookmark

01-06-09

Go Car Tour Barcelona

Binnekort trekken Brenda en ikzelf een weekje naar Barcelona. Tijdens deze week willen we Barcelona zo goed mogelijk verkennen. Dit trachten we niet enkel goed maar ook in stijl te doen. Daarom boekten we Go Car waarmee we een rondrit van +- 2 uur in Barcelona zullen maken. De Go Car GPS Guided tours is momenteel de hipste manier om deze bruisende stad te verkennen. Na afloop van onze reis zal je op deze blog ook onze ervaringen met de Go Car kunnen nalezen. Als alles goed gaat zorgt dat verslag er tevens voor dat we de rondrit gratis en voor niets mogen doen!

meer informatie

29-06-08

Reis Tunesië 2008 - dag 2

Op de eerste echte dag van onze rondreis brachten we een bezoek aan Tunis en zijn Bardo Museum, Cartagho en Sidi Bou Saïd.

Tunis is de hoofdstad van Tunesië en ook de grootste stad van het land. In het centrum bezochten we de Medina van Tunis. Een Medina is een oud historisch stadsdeel met smalle straatjes waarin vele toeristische winkeltjes gevestigd zijn. Voor het eerst, maar niet voor het laatst op deze reis maakten we kennis met de Tunesische gifts en de opdringerige verkopers. Eén verkoper leidde ons naar een plek met een mooi uitzicht op Tunis. Niets voor niets natuurlijk want hierna lokte hij ons mee naar zijn winkeltje van parfum's. Ondertussen was het ook even beginnen regenen. En wij dachten dat we de regen in België hadden achter gelaten. Gelukkig was het de enige keer tijdens onze reis dat de hemelsluizen een beetje open gingen.

Na onze rondrint bezochten we het Bardo Museum. Dit museum herbergt de grootste collectie mozaïken uit de Romeinse tijd. Mooi voor even maar de uitleg van onze gids was te uitgebreid. Dit bezoek begon dan ook vrij snel te vervelen. Ikzelf ben niet gemaakt voor museumbezoeken en dat werd hier enkel bevestigd.

Na de maaltijd die we nuttigden in een restaurant vlak bij zee trokken we naar de historische stad Carthago. Dit was een belangrijke Fenicische handelsstad in Noord-Afrika. We reden een tijdje rond in de mooie omgeving en hierna bezochten we ruïnes van de thermen. Mooi, maar zeker niet indrukwekkend.

Ons vierde bezoek van de dag was er eentje aan Sidi Bou Saïd, een pittoresk dorpje aan de Middelandse zee waar alle huizen wit en blauw zijn geschilderd. Hier maakten we een korte wandeling in het mooie centrum. Ook hier voldoende toeristische winkeltjes en door zijn ligging op een heuvel kon je ook genieten van een mooi uitzicht. Na ons bezoek trokken we weer richting het hotel. 's avonds spraken we nog af met Claudine en Jackie, die we vorig jaar op onze reis naar Turkije leerden kennen. Zij hadden dezelfde reis als ons geboekt maar een weekje vroeger.

10:45 Gepost in Reizen | Permalink | Commentaren (0)

28-06-08

Reis Tunesië 2008 - dag 1

Op zaterdag 7 juni begon onze reis naar Tunesië. Net als vorig jaar reisden we met de Blauwe Vogel uit Sint Truiden. De gelijkenissen met onze Turkije reis van 2007 zijn treffend. De eerste week van onze vakantie bestond uit een rondreis doorheen Tunesië waarbij we de belangrijkste bezienswaardigheden bezochten. De tweede week verbleven we in een viersterrenhotel, Bahia Beach, in Hammamet op basis van de all inclusive formule.

Onze heenrit naar Tunesië verliep voorspoedig. We moestten wel vroeg uit de veren om tijdig de luchthaven te bereiken. De treinrit, het inchecken verliepep vlot en onze vlucht vertrok tijdig. Iets na 2e in de namiddag landden we in Monastir, een niet zo grote toeristische luchthaven. Een bus bracht ons naar Exel hotel in Hammamet waar we de eerste 2 dagen van de rondrit zouden verblijven. Op de deze rit konden we meteen opmerken dat het landschap in Tunisië verre van overal mooi is. Ook van een bouwvergunning is er nog geen sprake. De huizen rondom Monastir zijn bijna allemaal onafgewerkt.

Over Exel hotel waar we verbleven kunnen we veel zeggen. Maar dat gebeurt wel in het overzicht van onze hotels. Alleszins was het symbolisch dat niet alle 4 sterren, die de voorgevel sierden, verlicht waren.

's Avonds kregen we nog de uitleg van onze gids Abdel. Wat een kennismaking! De avond sloten we af met het bekijken van Turkije - Portugal in een café op de dijk van Yasmine Hammamet. Onze eerste dag zat er bij deze op...

19:25 Gepost in Reizen | Permalink | Commentaren (0)

22-06-08

Terug van Tunesië

Voila, Brenda en ikzelf zijn terug van een deugddoende 14-daagse vakantie in het zonnige Tunesië. Binnenkort vind je op deze blog een uitgebreid reisverslag en vele foto's. Als voorsmaakje alvast 2 filmpjes van de jeepsafari in de Tunesische woestijn.

13:23 Gepost in Reizen | Permalink | Commentaren (0)

13-05-08

Tunesië reis 2008

Iets minder dan een maand rest er Brenda en mezelf nog tot onze volgende reis. Na onze goede ervaringen met de Turkije reis van de blauwe vogel besloten we dit jaar opnieuw een reis te boeken bij het limburgse reisbureau. Deze zomer trekken we met De Blauwe vogel naar Tunesië.

In de eerste week doen we een rondrit door het noord Afrikaanse land en bezoeken we de belangrijkste bezienswaardigheden en steden zoals Cartagho, Tunis, Monastir, Sousse, Djerba en nog veel meer. In de tweede week verblijven we op all inclusive basis in het Bahia Beach Hotel in de populaire badplaats Hammamet.

17:20 Gepost in Reizen | Permalink | Commentaren (1)

12-05-08

Citytrip naar Keulen

Eind maart, vlak voor het paasweekend, brachten Brenda en ik een bezoekje aan Keulen, de vierde stad van Duitsland. Via de website www.weekendesk.com konden we een echt koopje doen. We verbleven 2 nachten in het mooie viersterrenhotel Radisson Sas, aan de rand van Keulen. Het hotel was te vergelijken met de Radison Sas in Hasselt. Het beschikte over dezelfde faciliteiten, een knap desigin, vriendelijk personeel en zeer mooie kamers. Ook het ontbijtbuffet was om van te smullen.

De Thalys bracht ons in twee uurtjes in Keulen. We arriveerden al om iets voor 10e wat ons de tijd gaf om de binnenstad te verkennen. Opmerkelijk veel hippe winkels in de binnenstad. Na het de eerste uurtjes sightseeing besloten we het chocolademuseum te bekijken. Dit kon mezelf maar matig boeien. Na ons bezoek besloten we ons hotel op te zoeken. Na een fikse wandeling en enig zoekwerk arriveerden we aan het knappe hotel dat zich vooral richt op bezoekers van de Kölnmesse, een beursgebouw te vergelijken met de Heizel in Brussel of Flanders Expo in Gent. Om onze eetlust te bevredigen bezochten we 's avonds een echte Amerikaanse sportsbar. Lokale keuken was het niet echt maar de vettige hamburger werd gesmaakt. Opmerkelijk trouwens hoevel Sushi bars en restaurants Keulen telt.

De tweede dag begonnen we met een trip in de kabelbaan over de indrukwekkende Rijn. Deze bracht ons tot bij de Keulense zoo waar we het grootste deel van onze dag zouden doorbrengen. De zoo is best mooi en telt een indrukwekkende collectie Apen en Olifanten. Ons bezoek aan de zoo bleek goed gepland want "Goede vrijdag" bleek in Duitsland een verlofdag te zijn. 's Avonds gingen we lekker eten in een Aziatisch restaurant waar de Indische, Thaïse en chinese keuken gemengd werd.

Dag drie de laatste dag werd vooral gewijd aan shoppen en het verder verkennen van de grote binnenstad. Om 6 uur namen we de thalys huiswaarts en om 10 uur 's avonds zat onze citytrip erop.

Keulen is best een aangename stad om te vertoeven. Niet "the place 2 be" maar als je een goeie (hotel)deal kan doen zoals wij dat deden mag je een bezoekje aan deze stad zeker niet laten liggen. Keulen kan je nog het best vergelijken met Hasselt in België. Op zich is er weinig te zien, geen mooi historisch centrum, weinig monumenten, wel een stad met heel veel (hippe) winkels en ontelbare restaurants.

Bekijk ook het fotoalbum hierlangs...

23:15 Gepost in Reizen | Permalink | Commentaren (0)

22-01-08

Trip naar Keulen

4d343e3afa845cb8a099265c7d105e40.jpgVlak voor het paasverlof trekken Brenda en ik er twee daagjes tussenuit. We gaan deze keer richting Keulen. Keulen wat valt daar te beleven zou je denken? Het is inderdaad niet de meest idilische reisbestemming.

Via de website van Weekendesk was er echter een speciale paaspromotie in het Radisson Sas hotel. Je kan/kon 2 overnachtingen met ontbijt boeken voor 58,5 euro. Een echt koopje voor dit hotel trendy viersterrenhotel. Qua design lijkt het op de foto's een beetje op het Radisson Sas in Hasselt waar we verbleven tijdens de kerstperiode. Op www.zoover.be krijgt het Radisson Sas in Keulen een goede beoordeling van 8,8 gemiddeld. Verder is Keulen ook eenvoudig en goedkoop te bereiken met de Thalys. Een ticket heen en terug kost amper 30 euro per persoon.

Of er in Keulen nog iets te beleven valt zullen we moeten ontdekken. Er is natuurlijk de zwartgeblakerde Dom en de nabijheid van de imposante Rijn. Toch lijkt de vierde stad van Duitsland met bijna één miljoen inwoners vooral bekend om zijn uitgaans -en shopmogelijkheden.

02:00 Gepost in Reizen | Permalink | Commentaren (0)

Short Trip in Brugge

7b87413fc998e010b9e437cc717c0700.jpgAfgelopen weekend namen we met enkele spelers van onze club deel aan het internationale BBAC tornooi van Brugge. Hoe ikzelf daar gepresteerd heb kon je al lezen in dit bericht. We maakten ook van de gelegenheid gebruik om met een aantal mensen, vier om precies te zijn, Brugge te verkennen.

Na onze uitschakeling trokken we richting onze jeugdherberg Bauhaus (de volledige naam is Bauhaus St Christopher's Hostel). Deze ligt in het centrum van Brugge op ongeveer 10 minuten wandelen van de grote markt. Naast een jeugdherberg met een twintigtal kamers beschikt Bauhaus ook nog over een budget hotel en appartement. De jeugdherberg beschikt niet over een saaie koele ontspanningszaal maar wel over een zeer gezellig café met een impossante toog. Ook het aangelegen restaurant Sacre Coeur leek heel gezellig. Jammer genoeg was het volzet op zaterdagavond.

De kamers van de jeugdherbeg zelf waren ok. De matrassen van de bedden waren wel niet optimaal en er mocht ook iets meer sanitair zijn. Het onbijt was eerder sober te noemen. Voor onze overnachting met ontbijt betaalden we 18 euro per persoon.

a8ee287293e9c3776d56a6fb6d01c360.jpgOp de korte tijd dat we in Brugge verbleven probeerden we toch de stad een beetje te verkennen. We gingen eerst een pasta of pizza eten in Carlito's, een klein gezellig Italiaans Restaurant. Dit restaurant maakt ook deel uit van een ander jeugdhuis, Charlie Rockets. In de lawaaierige, knap Amerikaans gethemateerde bar van het jeugdhuis gingen we ook een pintje drinken. Hierna gingen we voor tappa's maar de bar was volzet. Dan maar richting de gezellige Celtic Ireland Irish Pub. Onze minikroegentocht eindigden we in het café van onze jeugdherberg.

Op zondag maakten we nog een korte stadswandeling en dronken sommigen van ons zoals de oude mensen een koffieke. Op de middag ontdekten we een café/bistro waar we spaghetti konden eten voor amper drie euro. Bijna niet te geloven dat je op 50m van de grote markt in Brugge zo'n goedkope spaghetti vind. Het was nog goeie ook... We sloten ons weekendje af op het BBAC tornooi van Brugge waar we nog enkele leuke finale's meepikten. Het weekend zat er weer op en was zoals altijd te kort.

01:15 Gepost in Reizen | Permalink | Commentaren (0)

23-12-07

Radisson Sas Hasselt

eeb2859ddf811272032e7ce0dbef4ca0.jpgZoals je in onderstaande post kan lezen verbleven we afgelopen weekend twee nachten in het Radisson Sas hotel in Hasselt. Via de flair bon boekten we een kamer voor 30 euro per persoon per nacht.

Het Sas hotel opende zijn deuren in 2005. Het viersterrenhotel is zijn status meer dan waard. De ontvangst was vriendelijk. De designkamers zijn zeer knap. Bovendien beschik je over een strijkplank (voor de freaks), gratis internet toegang, een lcd tv en een haardroger. Het restaurant en de lounge bar hebben we links laten liggen. Het ontbijtbuffet dat we op zondag nuttigden was lekker en uitgebreid maar geen extra 17 euro waard. De parking, onder het gebouw was vrij duur als je ze tijdens het weekend moest verlaten (12 euro per uitrit).

De ligging van het hotel, boven het TT winkelcentrum (met oa een Media Markt, United brands en Men @ work) is nagenoeg perfect. De belangrijkste winkelstraten zijn eveneens vlakbij.

Het hotel is zeker een aanrader. Probeer wel te boeken via speciale acties zoals met de flair bon's. Ook op verschillende websites vind je vrij goedkope arrangementen.

14:53 Gepost in Reizen | Permalink | Commentaren (0)

Kerstshoppen in Hasselt

3750a0dd5dcd8b6b43df411d23c8909d.jpgAfgelopen weekend genoten Brenda en ikzelf van een weekendje Hasselt. We verbleven 2 nachten in het viersterrenhotel Radisson Sas. Tijdens het weekend bezochten we vooral de gezellige binnenstad en zijn vele winkels. Het shoppen viel zeer goed mee. Hasselt heeft vele ketens en enkele andere leuke winkels. Enkel de kerstmarkt viel een beetje klein uit.

In de hoofdstad van de smaak mocht een restaurantbezoek natuurlijk niet ontbreken. Op vrijdag gingen we fondu'en in La Vache qui Suisse en op zaterdag gingen we Wokken in het Chess Café. Beiden zijn aanraders tenzij je het echt rustig wil houden. Verder pikten we nog een filmje mee in de kinepolis cinema.

Geen foto's deze keer. Hasselt is vooral een shopping stad en er viel dus vrij weinig te fotograferen.

14:45 Gepost in Reizen | Permalink | Commentaren (0)

21-11-07

Weekendje Hasselt in het Radisson Sas hotel

8e9d3803abd3cc0ad26241ddc035ebf5.jpgGisteren boekten we met de flair actie een weekendje in het Radisson Sas hotel in Hasselt. Het viersterren hotel is gelokaliseerd in de grootste toren van Hasselt en ligt pal in het centrum van Hasselt. Het hotel dat in 2005 zijn deuren opende valt vooral op door zijn moderne look.

00:50 Gepost in Reizen | Permalink | Commentaren (0)

18-11-07

Foto's Center Parcs Het Heijderbos 2007

Je kan nu een fotoalbum met enkele sfeerbeelden terugvinden van onze midweek in Center Parcs Het Hijderbos.

14:00 Gepost in Reizen | Permalink | Commentaren (0)

17-11-07

Terug van weggeweest

Afgelopen week genoten Brenda en ik samen met Jan en Brigitte van een weekje Center Parcs. Het werd een leuke, ontspannende midweek, maar meer hierover later. Vanaf heden wordt deze blog opnieuw meermaals per week geupdate. Kom zeker kijken!

17:14 Gepost in Reizen | Permalink | Commentaren (0)